Spletne strani o kakovosti

Namen

Eden izmed učinkovitih načinov, ki jih ima izobraževalna organizacija na voljo, da zagotovi preglednost in informiranost javnosti o procesih presojanja in razvijanja kakovosti, so vzpostavljene spletne strani o kakovosti.

Spletne (pod)strani o kakovosti so namenjene:
  • zagotavljanju pregledanosti procesov kakovosti, ki jih izpeljuje izobraževalna organizacija;
  • informiranju zainteresirane javnosti o dejavnosti, ki jih izpeljuje za presojanje in razvijanje kakovosti; 
  • omogočanju sodelovanja interesnih skupin v razpravah o kakovosti s pomočjo na primer spletne knjige vtisov, pohval, spodbud, spletnih forumov ipd.
 

Slika: Spletne strani o kakovosti Ljudske univerze Murska Sobota


 

Opis

Dobro je, da izobraževalna organizacija na spletnih (pod)straneh sistematično objavlja različne informacije in dokumente, ki kažejo na njeno delo na področju kakovosti. V nadaljevanju navajamo nekatera priporočila, ki zadevajo strukturo in vsebino spletnih strani o kakovosti.
Pregled spletnih strani različnih izobraževalnih organizacij za odrasle pogosto pokaže na veliko raznolikost glede tega, kje na spletni strani lahko najdemo vsebine o presojanju in razvijanju kakovosti in kako do teh vsebin dostopamo.

Priporočamo, da naj se do vsebin o kakovosti dostopa z osnovne spletne strani izobraževalne organizacije. Tako izobraževalna organizacija uporabniku že ob prvem stiku s spletno stranjo sporoča, da je skrb za kakovost pomemben del njenega delovanja.
 

Slika: Dostop do spletnih (pod)strani o kakovosti z osnovne spletne strani izobraževalne organizacije.
Ko razvijamo spletne (pod)strani o kakovosti, je pomemben premislek o tem, kako naj bodo strukturirane, da bodo pregledne in bodo sistematično prikazovale pomembne prvine notranjega sistema kakovosti.

V nadaljevanju navajamo primere informacij in dokumentov, za katere je priporočljivo, da jih izobraževalna organizacija objavlja na spletni strani:
  • listina o kakovosti,
  • izjava o kakovosti,
  • komisija za kakovost,
  • svetovalec za kakovost,
  • poročila o rednih spremljavah (npr. zadovoljstva, uspešnosti idr.),
  • samoevalvacijska poročila,
  • poročila o delu komisije za kakovost,
  • akcijski načrti za razvoj kakovosti,
  • sodelovanje pri projektih s tematiko kakovosti,
  • drugo.
 
Pregled spletnih strani različnih izobraževalnih organizacij tudi tu pokaže na veliko raznolikost, ko gre za načine prikazovanje izjav o vrednotah, poslanstvu in viziji na spletnih straneh. Naletimo na primere, ko je izobraževalna organizacija sodelovala pri nekem projektu, kjer je bila ena izmed dejavnosti tudi oblikovanje poslanstva, vizije in vrednot, in posledica tega je, da te na spletni strani tudi objavi pri opisovanju izidov tega projekta. V drugih primerih jih zasledimo v rubriki »Kakovost« itn.

Ker gre pri izjavah o poslanstvu, viziji in vrednotah za prikaz temeljnih strateških usmeritev izobraževalne organizacije, priporočamo, da naj bodo te objavljene na osnovni spletni strani izobraževalne organizacije.
 

Slika: Objavljeno poslanstvo, vizija in vrednote na spletni strani.
 

Proces oblikovanja

Pri oblikovanju ali prenovi spletnih strani o kakovosti moramo biti pozorni vsaj na tri vidike: vsebinski, tehnični in oblikovni vidik. Le to troje skupaj bo pripomoglo k vzpostavitvi spletnih strani o kakovosti, ki bodo za uporabnika privlačne, prijazne za uporabo in vsebinsko bogate in sporočilne.
Ko prvič pripravljamo spletne strani o kakovosti ali pa ko se lotevamo njihove prenove, je priporočljivo, da najprej opravimo sistematično in načrtno analizo stanja spletnih strani izobraževalne organizacije.

Tako bomo ugotovili, katere so vsebine o kakovosti, ki jih na spletni strani že imamo, katere pa bi kazalno dodati. Tovrstna analiza naj vsebuje tudi oceno tehnične ustreznosti spletnih strani, njihove preglednosti, dostopnosti za različne uporabnike ipd.

Po opravljeni analizi stanja:
  • pripravimo novo ali dopolnjeno strukturo vsebin o kakovosti, ki jih želimo objavljati na spletni strani,
  • pripravimo vsebine, ki jih bomo umestili na spletno stran,
  • dogovorimo se z oblikovalcem spletnih strani o strukturi in načinu predstavitve vsebin. 
Ko so spletne strani o kakovosti na novo vzpostavljene ali prenovljene, je najpomembnejše, da skrbimo za njihovo redno vzdrževanje. V ta namen priporočamo, da v komisiji za kakovost določite člana, ki bo opravljal vlogo urednika ali skrbnika spletnih strani o kakovosti.

Ob tem velja opozoriti na primere slabe prakse, ki jih kar pogosto srečujemo ob pregledu spletnih strani izobraževalnih organizacij za odrasle, ko so spletne strani o kakovosti neažurirane. Izobraževalna organizacija ima npr. na spletni strani objavljen akcijski načrt za razvoj kakovosti. Z njim izkazuje razvojno delo pri vpeljevanju izboljšav kakovosti. A takšna referenca hitro postane slaba promocija, ko ugotovimo, da je akcijski načrt nekaj let star.

Ažurnost informacij, ki sporoča, da je delo izobraževalne organizacije na področju kakovosti kontinuirano, daje tem procesom verodostojnost.

Zbirka pripomočkov

Na Andragoškem centru Slovenije smo vam v pomoč pri pripravi spletnih strani o kakovosti vaše organizacije pripravili pripomočke: Pripomoček za samoevalvacijo spletnih strani o kakovosti in izobraževanju odraslih, Priporočeni standard kakovosti za predstavitev sistema notranjega presojanja in razvijanja kakovosti na spletu ter Vodilo za predstavitev sistema notranjega presojanja in razvijanja kakovosti na spletu. Dokumente si lahko shranite na svoj računalnik ter jih dopolnite in oblikujete glede na vaše potrebe.

Primeri dobre prakse

Preberite si zanimiv opis procesa oblikovanja in priprave spletnih strani o kakovosti, ki so ga pripravili na Ljudski univerzi Murska Sobota.
Objavljeni dokumenti so bili aktualni do leta 2020, po tem je bila stran prenovljena.