Opis področja
Procesi presojanja kakovosti so procesi, katerih temeljni namen je pridobivanje kvantitativnih in kvalitativnih podatkov o nekem pojavu, procesu ali dosežku ter njihovo vrednotenje glede na postavljene opredelitve ali standarde kakovosti. Izobraževalna organizacija, ki načrtno vlaga v kakovost svoje dejavnosti, ve, da je najboljše izhodišče za načrtovanje prihodnjega razvoja verodostojen vpogled v sedanje stanje.
V pristopu kakovosti, ki se je razvil na področju izobraževanja odraslih, govorimo o poglobljeni samoevalvaciji in sprotnemu spremljanju kakovosti. Poglobljena samoevalvacija je poglobljen sistematični postopek, v katerem izobraževalna organizacija sama oceni svojo kakovost. Priporočljiv cikel za takšno poglobljeno samoevalvacijo je obdobje 2 do 3 let. V skladu s tem, poglobljeno samoevalvacijo ločimo od sprotnega spremljanja, ki ga razumemo kot sprotno spremljanje področij delovanja izobraževalne organizacije z namenom sprotnega reševanja morebitnih težav ter vpeljevanja potrebnih ukrepov in izboljšav. Tovrstne spremljave se izvaja v letnih ciklih ali ves čas poteka izobraževalne dejavnosti.
V tem sklopu so predstavljeni naslednji dejavniki, ki kažejo na sistematično in načrtno delo pri načrtovanju in izpeljavi samoevalvacije:
V pristopu kakovosti, ki se je razvil na področju izobraževanja odraslih, govorimo o poglobljeni samoevalvaciji in sprotnemu spremljanju kakovosti. Poglobljena samoevalvacija je poglobljen sistematični postopek, v katerem izobraževalna organizacija sama oceni svojo kakovost. Priporočljiv cikel za takšno poglobljeno samoevalvacijo je obdobje 2 do 3 let. V skladu s tem, poglobljeno samoevalvacijo ločimo od sprotnega spremljanja, ki ga razumemo kot sprotno spremljanje področij delovanja izobraževalne organizacije z namenom sprotnega reševanja morebitnih težav ter vpeljevanja potrebnih ukrepov in izboljšav. Tovrstne spremljave se izvaja v letnih ciklih ali ves čas poteka izobraževalne dejavnosti.
V tem sklopu so predstavljeni naslednji dejavniki, ki kažejo na sistematično in načrtno delo pri načrtovanju in izpeljavi samoevalvacije:
- področja in kazalniki kakovosti,
- načrtovanje samoevalvacije,
- metode samoevalvacije in spremljanja,
- zbiranje podatkov in informacij,
- samoevalvacijsko poročilo,
- razprava o rezultatih samoevalvacije.