Področje: Presojanje kakovosti

Opis področja

Procesi presojanja kakovosti so procesi, katerih temeljni namen je pridobivanje kvantitativnih in kvalitativnih podatkov o nekem pojavu, procesu ali dosežku ter njihovo vrednotenje glede na postavljene opredelitve ali standarde kakovosti. Izobraževalna organizacija, ki načrtno vlaga v kakovost svoje dejavnosti, ve, da je najboljše izhodišče za načrtovanje prihodnjega razvoja verodostojen vpogled v sedanje stanje. 

V pristopu kakovosti, ki se je razvil na področju izobraževanja odraslih, govorimo o poglobljeni samoevalvaciji in sprotnemu spremljanju kakovosti. Poglobljena samoevalvacija je poglobljen sistematični postopek, v katerem izobraževalna organizacija sama oceni svojo kakovost. Priporočljiv cikel za takšno poglobljeno samoevalvacijo je obdobje 2 do 3 let. V skladu s tem, poglobljeno samoevalvacijo ločimo od sprotnega spremljanja, ki ga razumemo kot sprotno spremljanje področij delovanja izobraževalne organizacije z namenom sprotnega reševanja morebitnih težav ter vpeljevanja potrebnih ukrepov in izboljšav. Tovrstne spremljave se izvaja v letnih ciklih ali ves čas poteka izobraževalne dejavnosti.

V tem sklopu so predstavljeni naslednji dejavniki, ki kažejo na sistematično in načrtno delo pri načrtovanju in izpeljavi samoevalvacije:
  • področja in kazalniki kakovosti,
  • načrtovanje samoevalvacije,
  • metode samoevalvacije in spremljanja,
  • zbiranje podatkov in informacij,
  • samoevalvacijsko poročilo,
  • razprava o rezultatih samoevalvacije.

Kazalniki:

Področja in kazalniki kakovosti

Poglej

Načrtovanje samoevalvacije

Poglej

Področja kakovosti za samoevalvacijo

Poglej

Izbira kazalnikov kakovosti

Poglej

Standardi kakovosti

Poglej

Samoevalvacijska vprašanja

Poglej

Viri podatkov in informacij

Poglej

Metode zbiranja podatkov in informacij

Poglej

Metoda anketiranja

Poglej

Metoda vodenega pogovora

Poglej

Metoda fokusnih skupin

Poglej

Metoda zgledovanja

Poglej

Metoda analize dokumentacije

Poglej

Metoda analize SWOT

Poglej

Metoda opazovanja

Poglej

Zbiranje podatkov in informacij

Poglej

Samoevalvacijsko poročilo

Poglej

Razprava o rezultatih samoevalvacije

Poglej