Področja in kazalniki kakovosti

Namen

Najpomembnejša odločitev, ki jo moramo sprejeti ob načrtovanju samoevalvacije, je, kaj bo predmet opazovanja – katere vidike delovanja izobraževalne organizacije bomo presojali. Glede na izhodiščni vsebinski okvir samoevalvacije lahko izluščimo vsaj dva možna prijema.
  • Samoevalvacija, katere zasnova izhaja iz zaznanih potreb in vprašanj: organizacija izhaja iz svojih potreb in želja, ko načrtuje samoevalvacijo. Zastavlja si vprašanja, za katere sama presodi, da so povezana s kakovostjo njenega dela, procesov in dosežkov.
  • Samoevalvacija, ki temelji na določenih kazalnikih kakovosti: organizacija izhaja iz vnaprej opredeljenih področij in kazalnikov kakovosti, ko načrtuje samoevalvacijo. Področja in kazalniki kakovosti so tedaj opredeljeni širše (na primer na nacionalni ravni), opredelijo jih določeni strokovni organi ali skupina, zajemajo pa temeljna področja, ki naj bi odločilno vplivala na kakovost procesov in postopkov v organizaciji.

Zbirke področij in kazalnikov kakovosti v izobraževanju odraslih so lahko izobraževalnim organizacijam v pomoč, ko se odločajo o področjih in kazalnikih kakovosti, ki jih bodo uvrstile v samoevalvacijo.